Пред редица млади хора стои въпросът да останат ли в родината. Мнозина търсят спасение от българското образование и реалност в чужбина. Много се лансира тезата, че от тук бяга "цветът на нацията". Това не е съвсем така. В чуждестранните университети често се влиза лесно, но се излиза трудно и нерядко от този цвят се ражда странен плод - "вечни студенти", които не могат да завършат обучението си. Обратното - в българските университети се влиза трудно, но рядкост са тези, които не успяват да излязат с диплома. Спорно е кой от двата "варианта" е по-удачен.
Огромен проблем на българското образование е, че училищата и университетите са се превърнали в институции за селектиране на подлизурковци. Успяват тези, които нямат лично мнение, които се съгласяват винаги с казаното от преподавателя, тези, които вардят своите места в учебните заведения с цената на достойнството си, с цената на всичко. "Страх лозе пази" е казал народът, но струва ли си да се пази образованието на такава цена? В крайна сметка, ако цял живот преподавателите са ти казвали колко си глупав и нищожен (обяснения, често плод на големи комплекси), а ти си кимал доволно с глава, вероятността от теб да стане "нещо" клони към абсолютната нула. Това може би е само още една от причините младите хора да бягат на талази в чужбина. Ето защо политическият елит трябва да предприеме реформа в българското образование касаеща атестацията на учителите и учените. В противен случай нивото му е обречено да става все по-ниско и все повече млади хора ще напускат родината ни.
Дотогава единствен изход е борбата срещу статуквото. Но колцина са тези, които се вдигат на бунт срещу него? Обучението в смирение и подмазвачество няма да роди нов Ботев или нов Левски. При тези обстоятелства не бива да се питаме защо страната ни няма добри управници. Далеч по-лесно е да се примиряваш, да търпиш и да чакаш нещата да се оправят. Проблемът е, че ако сами не си помогнем и не променим заобикалящата ни реалност - няма кой. Животът е непрекъснато движение в посока, която всеки сам определя за себе си. Вие трябва да решите какъв ще бъде вашият живот - живот като подлога на силните или живот-борба.
06.08.2007 02:17
Сибилла
А иначе май вече майките казват... учи сине, че да емигрираш:))))
Не съм забелязала обаче в българските университети да се влиза трудно от 10-15 години насам, май кой влязъл той и с диплома излязъл - но това не помога никому.
За да вляза в тази специалност определено ми се наложи да уча доста упорито. Много от съучениците ми, които станаха студенти също се раздадоха с едничката цел да се сдобият със студентска книжка с печатче. След като влязоха в университет обаче ученето вече не им е приоритет номер 1, а трябва да е точно обратното.
07.08.2007 00:58
СКОРО МОЙ УЧЕНИК МИ СЕ ОПЛАКА , ЧЕ НЕ ИМ СТИГАЛИ ПАРИТЕ ЗА ПАМПЕРСИ НА БЕБЕТО....
А работят и двамата и са на квартира!
Друг е въпросът , че навън вече не ни искат ...но и тук в България е въпрос на оцеляване!
07.08.2007 01:24
На първо място е упоритият и тъп инат на университетите да продават продукт на пазарни принципи , а не базирани върху принципите на плановото стопанство, когато Партията спускаше директиви колко човека са нужни и така се сформираше и определяше броя на студентите.
Образованието трябва да е в състояние да отговори на индивидуалните нужди и световните тенденции в икономиката, в културата, обществото, технологиите и.т.н. Абсолютно съм против всякакви рестрикции от типа на идиотските изпити в СУ - ако даден индивид иска да се преквалифицира явно трябва да отдели две години само за подготовка, което автоматично превръща всеки живеещ в българските постКОМУНИСТИЧЕСКИ реалности в губещ
Сега и тя е в Англия. Машинния инженер чисти домовете на англичани със средно образование, като тарифата е към 40 паунда за дом.
И е щастлива, защото изкарва на месец 10 пъти по 300 лева, защото може да живее спокойно, да си купува всичко което пожелае ...
Но тя можеше да прави това и без да зубри формулите от висшата математика. нал'тъй ?!
2. Не мисля, че основният проблем на образованието е подлизурстването.
3. Не мисля, също така, че са много учителите, които казват на учениците, че са тъпи.
На училището, на учителя, на университета не се гледа с уважение - националната политика абсолютно игнорира нуждата от образовани хора. Това го показа отношението към учителите, към преподавателите в университет, към имотите на СУ, към лекарите...На второ място - как мислиш, колко висши образования имат С класите с блиндирани врати, които виждаш отвреме навреме? Ние живеем в доста материално общество. Освен това, ние живеем в общество, в което злоупотребите, бай Ганьовщината и т.н. не биват осъждани. Напротив, повечето хора си казват "Бре, чешит! Тарикат!". Поне така си мисля, де. А тези качества, които те карат да действаш бай Ганьовски са създадени от характера ти, за да бъдат алтернатива на образоваността, на професионализма, за който малко или много допринася образованието. Образованието в България е проформа. Нашето тарикатско общество няма нужда от образование.
За съжаление, докато духовните професии биват низвергнати, нито училището, нито университета, нито каквато и да било образователна институция ще процъфтява. Стойността на образователните институции ще продължава да се обезценява, а броят на нещастниците, които искат да си купят диплома от някой затънтен колеж ще продължава да нараства.
Весел уикенд! :)
06.02.2008 01:12
2. Студентски клуб на политолога - СУ
3. Младежка асоциация за стопанска инициатива
4. Съюз за стопанска инициатива
5. Теодор Дечев
6. - Квазинационализмът
7. - КОНТРАатаката
8. Заверки, легализация, езикови преводи - www.tradosonline.com
9. Христо Гагов
10. Борислав Цеков
11. Димо Райков
12. Блогът на Виржиния
13. Блогът на Сибс
14. Блогът на Николай
15. Блогът на Вили
16. Блогът на Михаела
17. Блогът на Юри Стоянчев
18. PsyGlass
19. www.obshtestvo.net - 1
20. www.obshtestvo.net - 2
21. Строителни изолации
22. Къртене, чистене, извозване
23. Къртене на бетон в София
24. Ретро кола за бал или сватба
25. Glamcation: Shop affordable beauty and skincare tools.